Meditatie als gebaar van liefde

Sinds mijn 18e beoefen ik meditatie. Aanvankelijk vanuit de Zentraditie, later vanuit de Zijnsgeoriënteerde visie. Omdat het beoefenen van meditatie mij zoveel gebracht heeft in mijn leven (en nóg brengt) wil ik dit graag doorgeven aan anderen. In de grond betekent meditatie: ‘ Alles wat er is waar laten ZIJN.’ Dat alléén al is een gebaar van liefde naar jezelf. Doordat alles er mag zijn ontspan je en ontstaat er ruimte en wezenlijke verbinding. Je gaat de rijkdom van het leven ervaren, die gegeven is. Dat gebeurt meestal niet van het ene moment op het andere, maar vraagt toewijding voor langere tijd. In de lessen starten we, na een korte inleiding, met meditatie in beweging. Daarna gaan we zitten en begeleid ik de meditatie verder. Daarbij maak ik ook gebruik van visualisatie (oproepen van beelden). Na afloop is er gelegenheid om ervaringen uit te wisselen en vragen te stellen.
























